مرکز دانلود

عکس.فیلم .برنامه موبایل .موزیک

مرکز دانلود

عکس.فیلم .برنامه موبایل .موزیک

ماهی بنام فایتر

فایتر ماهی جنگجوی تایلندی (Betta splendens) بومی پننینسولا مالی و تایلند می باشد.این ماهی از شاخه ماهیان Anabantoid fishes می باشد. که به این معناست در پشت سر این ماهی عضوی قرار دارد که عضو مارپیچ نامیده می شود. این عضو مارپیچ یک ریه ابتدایی میباشد که مقداری از هوا را کشیده و اکسیژن را از آن جذب می کند. بدلیل این توانایی فایتر در یک موضع بی نظیری از جهت بیشتر زنده ماندن در جای کاملا کم آب قرار می گیرد. البته این به این معنا نیست که شما ازاین ماهی در بهترین حالتی که میتوانید نگهداری نکنید.اگر از فایتر در حجم کمی

از آب نگهداری می کنید هر هفته پنجاه درصد از آب را تعویض کنید.
درجه سختی آب شیر کاملا برای فایتر مناسب است. جهت از بین بردن کلرآب هم میتوانید از مواد ضد کلر استفاده کنید هم اینکه مقدار مورد نیاز آب را جوشانده و سپس بگذارید خنک شود تا به دمای اتاق برسد.
فایترها را میتوانید در آب با جریان کند یا در مزارع برنج و حتی آبی که در ردپای بوفالوها و یا حیوانات سنگین دیگر جمع شده پیدا کنید.
فایترها ترجیح می دهند در یک فضای ساکت و نسبتن محصور برای زیستن داشته باشند چون فایتر ماهی خیلی اجتماعی نیست.نگهداری فایترها نسبتا آسان است چون همه چیزی که آنها برای خانه داشتن نیاز دارند یک جام یا یک مخزن کوچک است.

از آنجا که فایتر یک ماهی استوایی است احتیاج دارد که گرم نگهداری شود واز چیزهایی که ممکن است آب را سرد کند دور کنید.اغلب خانه هایی که دارای حرارت مطبوعی در طول سال هستند می توانند مناسب باشند ولی سعی کنید در گرمترین اتاق خانه از فایتر نگهداری کنید.
ماهی فایتر در انواع رنگهای درخشان موجود است اما معمولن به رنگ قرمز و آبی هستد.
بهترین غذای برای فایتر کرم سیاه زنده و میگوی آب شور و غذاهای خشک دیگر که فایتر آن را قبول کند می باشد. غذای فایتر به عنوان نمونه 3 تا 5 کرم سیاه در روز میباشد.
فایترها نسبتا دارای عمر کوتاهی هستند. یک فایتر کاملا بالغ 18 تا 24 ماه سن دارددمای 26 ـ 25 درجه سانتیگراد بهترین دمای تکثیر آن است و ماهی نر دارای باله های بلند و بسیار زیبا بوده ولی ماده ها ساده می باشند که بهترین مشخصه تعیین جنسیت می باشد.
ماده ها تا 6 ماهگی بالغ می شوند و زمانی که ماده زیر شکم آن لکه سفید رنگی به شکل دانه تخم مشخص شد آن را با یک ماهی نر که مدتی در کنار هم قرار دادیم و جفتها یکدیگر را انتخاب کردند قرار داده و نرها شروع به لانه سازی با حباب را در سطح آب می نمایند. سپس در کنار ماده قرار گرفته و باله ها را جلو ماده باز کرده و به دور ماده می پیچد و با فشار نر چند عدد تخم از شکم ماده خارج شده و نر با ظرافت تخمها را به درون حبابهای سطح آب می برد تا 24 ساعت تخمریزی اتمام یافته پس از آن نر شروع به دور کردن ماده می کند که در این زمان باید ماده را از آکواریوم خارج کرد. ماهی نر از تخمها حفاظت کرده و پس از 5 تا 6 روز لاروها سر از تخم بیرون می آورند. بهتر است ماهی نر را نیز از آکواریوم خارج کرد تا لاروها را از بین نبرددر این موقع به لاروها ناپلی آرتمیا و غذای زنده ریز داده و پس از دو هفته با غذای خشک تغذیه می شوند. پس از دو ماه با تغذیه خوب نر و ماده مشخص می شود که باید نرها را جدا نگهداری کرد و بهتر است که در ظرف یک لیتری به صورت انفرادی نگهداری نمود و تا زمان تکثیر از نرهای مناسب استفاده شود. در این زمان بهتر است برای جلوگیری از آلودگی درون ظرف از ناپلی آرتمیا به مقدار کم استفاده شود                                                    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد